torstai 27. syyskuuta 2012

Eilisen päivän Hesarin pääkirjoituksessa pohdittiin erityistä tukea olevien lapsien integrointia tavalliseen luokkaopetukseen ja siitä miten se on aiheuttanut lukuisia ongelmia. Tämä ei ole mikään uusi uutinen meille opettajille. Päätöksen taustallahan oli mukamas tuoda kaikki lapset tasa-arvoisiksi, oikeastihan oli kyse säästöistä. Vähemmän erityisryhmiä tai erityisluokkia. Omalla työpaikallani saan jatkuvasti kuulla luokanopettajilta miten hommat eivät oikein toimi ja miten raskasta on opettaa luokkaa. Helsingin kaupunki on muuttamassa yläkoulun opetusryhmän kooksi 22 oppilasta, ainakin näin oma esimieheni on kertonut. Yläkoulun luokka 22 oppilaalla on varsin haasteellinen, siihen kun laitetaan vaikkapa kolme erityisen tuen tarvisijaan niin huh, huh. Onko tässä oikein mitään järkeä ?

Ei kommentteja: